Sociale verificatie met social media

Sociale verificatie is een bewijs van jou als authentiek persoon. Veel vergelijkers maken hier gebruik van door reviews te vragen aan bezoekers via je social media profiel. Denk hierbij aan websites als Tweakers, Zoover & het kledingwinkel korting overzicht van Youstyle. Door de koppeling van je profiel aan sociale websites zoals Facebook, Twitter of Linkedin, laat je zien dat je eerlijk bent. Door een koppeling met je eigen e-mail of telefoonnummer, wordt nagegaan of jij wel echt de persoon bent die je opgeeft. Vooral bij het sluiten van kopen is dit een belangrijk item wat steeds populairder wordt tegenwoordig. Dit komt door het steeds hogere wordende niveau aan frauduleuze aanbieders. Ben niet bang dat door de opgave van je e-mail of telefoonnummer deze bekend raken voor de 'wijde' wereld. Anderen kunnen alleen zien dat u via deze middelen bent geverifieerd.

Sociale verificatie SMS

Veel online platformen zijn bezig met de verbetering van de beveiliging van hun websites. Na Twitter, introduceert nu ook LinkedIn een verbeterde beveiliging voor de gebruikers middels een dubbele verificatie van de inlog mogelijkheden. De eerste mogelijkheid om in te loggen is, zoals eigenlijk bij alle profielen, door je e-mail of inlognaam in te vullen in combinatie met een wachtwoord. De mogelijkheid die Linkedin hier nu aan heeft toegevoegd is om in te loggen via een numerieke code die via een SMS wordt verzonden.

Onbewust delen

Veel webshops vragen je vaak, op een voor jou onbewuste manier, of je je aankoop wilt delen. Natuurlijk wil jij je nieuwe auto meteen aan je vrienden laten zien of je vriendinnen laten weten dat je net weer je kledingcollectie hebt uitgebreid. Let maar eens op bij je nieuwe aankoop 'van merkkleding bij Guess online shop of Onlineshirts.nl (www.onlineshirts.nl). Sommige ondernemingen spelen hier nog verder op in, in de vorm van een applicatie voor je smartpjone. Daarmee kun je nog eenvoudiger je aankoop delen met je vrienden, zonder dat ze weten wat de kosten hiervoor zijn geweest. Deel jij je aankopen op social media?